چرا برچسب امنیتی دارای اهمیت زیادی می باشند؟
نوشته شده توسط : مجتبی نائینی

برچسب امنیتی اهمیت زیاد برچسب امنیتی در پلمپ اجناس و کالا ها خصوصاً  کالاهایی که امکان جعل، تقلب و دستکاری در آن ها وجود دارد می باشد. برچسب امنیتی به دلیل همه کاره، مقرون به صرفه و با کیفیت بودن در تمامی مشاغل تقریبا مورد استفاده قرار گرفته است. یکی ازروش های حفاظت از محصول در شرایطی که حجم کالا بالاست و با کمبود بودجه مواجهیم، استفاده از این برچسب ها می باشد. ایده آل ترین و بهترین راهکار برای حفاظت از کالا هایی مانند کتاب، عطر، مواد غذایی، سخت افزار و ... استفاده از برچسب امنیتیست که دارای مزایایی همچون قیمت مناسب، در دسترس بودن و غیر فعال کردن آسان در محل فروش می باشد.

کاربرد های برچسب­ امنیتی چیست؟

از جمله کاربردهای برچسب امنیتی که اهمیت زیادی دارند عبارتند از:

  • کاربرد در سخت افزار کامپیوترها (اجبار داشتن لیبل امنیتی مطابق با قانون عمومی به منظور حفظ اطلاعات الکترونیکی و قطعات کامپیوتری).
  • تقسیم بندی اسناد با اهمیت (استفاده از برچسب امنیتی روی پوشه ها، بهترین راه برای ایجاد ایمنی اسناد و مدارک مهم می باشد).
  • امنیت هواپیما بعنوان یک سامانه حمل و نقل تامین می گردد (به منظورجلوگیری از دسترسی به نقاط غیر مجاز و ایجاد محیطی امن از برچسب های امنیتی استفاده می کنند).
  • ممانعت از دسترسی به خودرو(ممانعت از ورود به خودرو با نصب لیبل امنیتی بین درز درب خودرو (پلمپ کردن).
  • امنیت و محافظت از صندوق های رای گیری و شمارش آرا(به منظور عدم تقلب و دستکاری رای ها)
  • استفاده از برچسب امنیتی به عنوان لیبل محصولات دارویی (به منظور تضمین اصالت کالا با برچسب زدن روی محصولات دارویی)

 

ویژگی ها و مزایای برچسب امنیتی

برچسب های امنیتی دارای ویژگی ها و مزایای مهمی هستند که در زیر تعدادی از آن ها آورده شده است.

  • مقاوم در برابر اشعه خورشد و ضد اشعه UV می باشند.
  • از دست دادن قدرت چسبندگی در اثر دستکاری توسط حرارت و عدم امکان پلمپ مجدد در این نوع از برچسب ها
  • یکبار مصرف بوده و قابلیت استفاده بیش از یکبار را ندارند
  • نصب آسان بدون نیاز به ابزار نصب خاص برا نصی برچسب

 

اهمیت نوع فرکانس در انتخاب برچسب امنیتی و دسته بندی بر اساس آن

یکی از عوامل با اهمیت در انتخاب و دسته بندی برچسب امنیتی نوع  فرکانس آن می باشد و در انتخاب نوع فرکانس باید موارد زیر را مدنظر قرار گیرد:

  1. نوع کالا و اجناس در انتخاب نوع فرکانس بر چسب امنیتی موثر است. در صورت استفاده از کالاهای فلزی باید از برچسب هایی با فرکانس AM استفاده گردد و برای سایر اجناس و کالا ها از هر نوع برچسب می توان استفاده کرد.
  2. بر اساس نوع گیت که خریده ایم یا قصد خرید داریم، فرکانس برچسب امنیتی را انتخاب میکنیم.

در نتیجه برچسب امنیتی برحسب فرکانس  به سه گروه تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • لیبل نوع AM (مناسب برای محافظت از کالا های دارای سطح بالایی از فلز و زر ورق)
  • لیبل نوع RF ( کاربرد در فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های ویدیویی، فروشگاه های کتاب و فروشگاه های تخفیف)
  • لیبل نوع EM (کارایی بالا برروی فلزات دارد و کاربرد آن در فروشگاه های ابزار و یراق، دزدگیر لوازم آرایشی و در کتابخانه ها و مجتمع های تحقیقاتی)

برچسب های امنیتی در شرکت پارت ایمن سیل در چند گروه دسته بندی می شوند؟

برچسب های امنیتی تولید شده در شرکت پارت ایمن سیل در دو گروه زیر دسته بندی می شوند: لیبل اثرگذار : امکان تشخیص برای بازرسین در صورتی که فک پلمپ غیرقانونی صورت گیردوجود دارد، به این دلیل که به سادگی اثر این برچسب، بر روی محموله باقی مانده و امکان چسباندن مجدد آن وجود ندارد.  لیبل بدون اثر : با هرگونه دستکاری و تلاش برای جدا کردن برچسب امنیتی ، پیغام مخفی Void Open بر روی برچسب  و سطح سطح ظاهر می شود و به هیچ وجه امکان چسباندن مجدد آن وجود ندارد. در شرکت پارت ایمن سیل در تولید برچسب امنیتی اثرگذار و برچسب امنیتی بدون اثر از مواد با کیفیت استفاده می شود و شامل گارانتی فروش می باشد و در صورت وجود ایرادی در این لیبل های امنیتی، کارشناسان و متخصصان ما در شرکت پارت ایمن سیل آن را بررسی کرده و در صورت تایید، پلمپ ها را مرجوع و مجددا پلمپ سالم را به مشتری تحویل می دهد.

برچسب امنیتی در فروشگاه ها چگونه کار می کنند؟

نحوه کار برچسب های امنیتی در فروشگاه ها به این صورت است که یک گیرنده کوچک به همراه یک برچسب چسبان به سادگی به کالا متصل می شود. گیرنده در ارتباط پایدار با یک آنتن EAS باقی می ماند و زمانی که برچسب نزدیک می شود، با یک آلارم هشدار دهنده به پرسنل فروشگاه اطلاع می دهد که کالایی در حال عبور غیر مجاز از ورودی یا خروجی فروشگاه است. لیبل ها با شکستن مدار داخل گیرنده غیرفعال می شوند و در نتیجه نمی توانند به مدت طولانی با آنتن ارتباط برقرار کنند. به این صورت می توانند بدون ایجاد هیچ صدایی از آنتن عبور کنند.

عوامل موثر برقیمت آن:

عوامل گونگونی در تعیین قیمت برچسب امنیتی مؤثرند، که موارد زیر از جمله آن ها می باشند:

  • ابعاد برچسب امنیتی
  • نوع فرکانس برچسب امنیتی
  •  برند برچسب امنیتی
  • تیراژ سفارش

در شرکت پارت ایمن سیل در قبال هزینه ای که صرف خرید برچسب امنیتی خود کرده اید، بهترین و با کیفیت ترین نوع برچسب امنیتی آن را در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پلمپ امنیتی

پلمپ امنیتی چه مکانیسمی می باشد؟

مکانیسمی که برای مهر و موم کردن محموله ها، و برای افزایش سطح امنیت استفاده می شود، پلمپ امنیتی می باشد. همچنین از پلمپ امنیتی در تشخیص دستکاری شدن  محموله ها یا دستگاه های با اهمیت و ایمنی بالا استفاده می شود.

موارد استفاده از پلمپ امنیتی کدام است؟

پلمپ امنیتی در موارد زیر استفاده می گردد:

  • بعنوان پلمپ برای مخازن شیمیایی در کارخانجات وپالایشگاه ها
  • پلمپ برای امنیت تانکرها و بوکرهای حمل و درب بشکه
  • به منظور امنیت کانتینرهای وسیله نقلیه
  • پلمپ کردن بارکش هایی که در خطوط هوایی کار می کنند
  • ایمن ساختن کنتورهای برق، آب و گاز با پلمپ امنیتی

سطح بالای ایمنی وگروه بندی پلمپ امنیتی

سطح بالای ایمنی، پلمپ امنیتی را به دو گروه اصلی تقسیم می کند:

پلمپ امنیتی یکبار مصرف

پلمپ امنیتی یکبار مصرف معمولاً از جنس پلاستیک یا فلز بوده و امنیت آنها وابسته به مواد و فن آوری تولید آن است. هر پلمپی شناسه ی مخصوص به خود را که ترکیبی از شماره سریال ،اسم و عنوان سفارش دهنده و لوگوی مشتری و بارکد مختص آن شرکت را دارد و در نتیجه پلمپی با این مشخصات خاص نمی تواند مشابهی در بازار داشته باشد تا هر کسی که قصد اعمال جرم داشت بعد از فک پلمپ بتواند پلمپی مشابه به آن را جایگزین کند.

پلمپ امنیتی قابل استفاده مجدد یا چندبار مصرف

پلمپ امنیتی قابل استفاده مجدد معمولاً الکترونیکی یا مکانیکی بوده و صرفاً جنس پلاستیکی ندارد و میتواند از مواد دیگری نیز تکشکیل شده باشد. به طور کلی از پلمپ های الکترونیکی و مکانیکی برای صنعت حمل و نقل استفاده می شود. این پلمپ ها در پشت کامیون ها ، تریلرها و ظروف حمل و نقل قرار می گیرند که هنگام نصب یک عدد منحصر بفرد بر روی آن ها ثبت می شود که این عدد در صورت باز شدن درب تغییر می کند و از این طریق امکان تشخیص دستکاری پلمپ قابل تشخیص است.

انواع مختلف پلمپ امنیتی

پلمپ های امنیتی دارای انواع مختلفی اند که چند نوع اصلی آن عبارتند از:

  • پلمپ مهره ماسوره ای
  • پلمپ کابلی
  • پلمپ تسمه فلزی
  • پلمپ پلاستیکی
  • پلمپ سیمی

قیمت پلمپ امنیتی

عواملی که در قیمت پلمپ امنیتی اثرگذارند عبارتند از: نوع پلمپ امنیتی، جنس پلمپ ها، تیراژ و تعداد سفارش. باید توجه داشته باشید هزینه و قیمتی که برای پلمپ امنیتی می پردازید از عدم امنیتی که در نبود این پلمپ در سرمایه شما وارد می شود کمتر است.

چرا پلمپ کانتینری برای پلمپ کردن محموله های با ارزش اهمیت دارد؟

برای پلمپ فضاها و کالاهایی که حساسیت امنیتی بالایی دارند، پلمپ کانتینری بسیار مناسب است  است. بعد از پلمپ کردن، پلمپ کانتینری به هیچ عنوان قابلیت چرخیدن ندارد و برابر هر نیرویی بسیار مقام است و پس از پایان عملیات پلمپ، بوسیله قیچی آهن بر شکسته می شود، بنابراین تلاش برای دستکاری یا تخلف روی پلمپ کانتینری به راحتی قابل تشخیص می باشد. پلمپ کانتینری

کاربرد پلمپ کانتینری در صنعت حمل و نقل

در صنعت حمل و نقل استفاده از پلمپ کانتینری بسیار مورد استقبال است وعمل ترانزیت جاده ای، دریایی و هوایی را با پلمپ کردن کالا ها توسط پلمپ های کانتینری که دارای شناسه هستند با امنیت و اطمینان کامل میتوانیم انجام داهیم و به این طریق سبب حفظ امنیت سرمایه خود شویم.

ویژگی های پلمپ های کانتینری شرکت پارت ایمن سیل چیست؟

پلمپ کانتینری (پلمپ آسان بازشو) تولید شرکت پارت ایمن سیل دارای ویژگی هایی می باشد که قرار دادن آرم / نام و شماره سریال مدنظر شما، عدم دخل و تصرف داشتن در تولیدات، تطابق کامل با بهداشت کارکنان و محیط زیست، سهولت کاربرد و عدم نیاز به ابزار و صرف زمان بسیار کم برای نصب، از جمله آن هاست. در شرکت پارت ایمن سیل (www.partseal.ir) می توانید با بهترین قیمت و سطح ایمنی بالا، پلمپ کانتیتری با کیفیتی را تهیه نمایید.

https://courseworks2.columbia.edu/eportfolios/1949/security_tag/





:: برچسب‌ها: برچسب امنیتی، پلمپ امنیتی، پلمپ کانتینری ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: